ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل زورگو

یکی از آموزه‌ها، ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر ظالم است.

یکی از آموزه‌ها، ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر ظالم است. امروز بسیاری از اشعار آقایان [در این جمع] در همین مورد بود و کاملاً درست و متین بود. انگیزه قوی و قدرتمندی وجود دارد که ملت ایران را متقاعد کنند که «آقا باید عقب‌نشینی کنید». رادیوهای دنیا، رسانه‌های جمعی در سراسر دنیا، رسانه‌های دشمن و انبوهی از اندیشکده‌ها و گروه‌های فکری نشسته‌اند و نقشه می‌کشند تا ملت ایران را متقاعد کنند که باید در مقابل آمریکا عقب‌نشینی کنید و

یکی از معارف، ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل زورگو است. امروز خیلی از این شعرهای آقایان ناظر به همین قضیّه بود و کاملاً درست و متین بود. انگیزه‌ی شدید و قوی‌ای وجود دارد برای اینکه ملّت ایران را قانع کنند که آقا باید کوتاه بیایید. رادیوهای دنیا، وسایل ارتباط‌جمعی در دنیا، رسانه‌های دشمن، مجموعه‌ای از اندیشکده‌ها و جمعیّت‌های فکری نشسته‌اند طرّاحی میکنند برای اینکه ملّت ایران را قانع کنند که باید در مقابل آمریکا کوتاه بیایید و چاره‌ای هم نیست. خب ملّت ما بحمدالله ایستاده، امّا بایستی نیروی معنوی را پی‌در‌پی تزریق کرد، نیروی معنوی را پی‌درپی باید زنده کرد؛ این یکی از معارف است. در همین دعای صحیفه‌ی سجّادیّه [آمده:] وَ لا تَجعَل لِفاجِرٍ وَ لا کافِرٍ عَلَیَّ … یَدَا؛(۱) یعنی من را مدیون کافر و فاسق نکن، من را محتاج آنها نکن، چشم من به دست آنها نباشد، من در مقابل آنها احساس ضعف نکنم؛ این یکی از معارف است. اینکه از خدا میخواهد او را در مقابل دشمن به این وضع دچار نکند، معنایش این است که در مقابل دشمن نباید به این وضع دچار شد

(تاریخ: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶)

 

اشتراک گذاری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید